Posted on

Általános Segédlet Elektromos Kerékpárokhoz

Polymobil Elektromos Kerékpár

Minden alkalommal mikor átadunk egy elektromos kerékpárt boldog új tulajdonosnak rendre elszoktuk mondani a legfontosabb instrukciókat a használatához. Ezek az utasítások minden tekintetben nagyon fontosak hiszen az elektromos kerékpár hosszú élettartamát csak ezen rendeltetésszerű használata mellett lehet garantálni.
Az Elektromos Kerékpár nevében önmagában benne van a jármű lelkének a definíciója: Elektromosság. Benzinüzemű járművekkel ellentétben itt az energia teljesen másféleképpen érkezik: méghozzá az akkumulátorból.

Jelenleg az elektromos kerékpárokat kétféle akkumulátor típusban forgalmazzuk:

1. Zárt savas akkumulátorral meghajtott elektromos kerékpárok
2. Litium Ionos akkumulátorral meghajtott elektromos kerékpárok

Az első (zárt savas) típusú elektromos kerékpárok már régebb óta vannak a piacon. Járműfüggő, hogy ezekből mennyi van abban a bizonyos akkupakkban. A 36V-os rendszerben 3 darab van sorba kötve (3x12V) a 48V-osban pedig 4 darab akkumulátort találunk. Ezen felül megkülönböztetjük a 12Ah és 20Ah –os teljesítményű akkumulátorokat. Rendszerint a kisebb Ah kapacitás elektromos kerékpárokra jellemező míg a nagyobb Ah pedig elektromos robogókban illetve elektromos rokkantkocsikban található.
Élettartamát tekintve 2-4 év ami a zárt savas akkumulátorokat illeti de ez természetesen nagyban függ a használattól. Amennyiben intenzív napi használatban van egész évben (pl. munkahelyre közlekedünk vele napi szinten) úgy a töltés gyakoriság és folyamatos használat miatt az élettartam is rövidebb lesz.

A Litium Ionos akkumulátorok már a modernebb technológiát képviselik. Élettartamukat tekintve jóval több töltést és életévet bírnak ki. Kétségtelen tehát, hogy ár tekintetében ez a fajta akkumulátor magasabb árkategóriát képvisel.

Mind a két akkumulátor típusnál nagyon fontos, hogy sem a hideg sem pedig a teljes lemerítés nem használ neki. Mi több fogalmazzunk erősebben: Egyenesen az ellensége. Nem győzzük eleget hangsúlyozni, hogy télen a tároló helye fagymentes legyen vagy ha erre nincs lehetőség szobahőmérsékletre vigyük be az akkumulátor pakkot. Amennyiben egyáltalán nincs lehetőség fagytól mentes helyen tárolni több órát meghaladóan (pl. éjszakai műszak egy munkahelyen) akkor mindenképpen javasoljuk, hogy a nagyon kemény mínuszos téli napokon más közlekedési forma mellett döntsünk. Ilyenkor elektromos kerékpárral a felfagyott úton közlekedés egyébként is balesetveszélyes lehet.

Az elektromos kerékpárt nem szükséges minden használat után újratölteni. Elégséges ha megvárjuk, hogy a töltöttség körülbelül felére vagy esetleg 30-40%-ára merüljön. Ezután érdemes elkezdenünk tölteni az akkumulátort. Amennyiben nem használjuk huzamosabb ideig (pl. téli hónapok) 2-3 hetente érdemes rátölteni legalább 3-4 órát. Ezzel kedvezünk az élettartamának.
Az akkumulátort sem teljesen lemeríteni sem túltölteni nem szabad! Mindkét eset radikálisan ront az akkumulátor élettartamán ami az elektromos kerékpár lelke.

Érdemes azt is megemlíteni, hogy amikor ki-be dugjuk a töltőt akkor mutatóujjal érdemes leszorítani a töltő hüvely-keretet nehogy idővel meglazuljon. Csakúgy mint ahogy a háztartásban megszokhattuk: Ha a konnektorból kihúzunk egy villásdugó érdemes a konnektor keretet leszorítani legalább két ujjal.

Az elektromos kerékpároknál illetve elektromos robogóknál különösen igaz, hogy amennyiben kímélve, a fenti szabályokat betartva használjuk meghálálják a gondoskodást!
Évek alatt akár több ezer km-t is kiszolgál nekünk mindezt környezettudatosan a pénztárcánkat kímélve! Ez pedig közös érdekünk!

Bármilyen további kérdése van bátran forduljon hozzánk!